Khamis, 23 Oktober 2008

sekadar luahan ku

Ntah la tiba2 aku teringin ini mengarang.... bkn sbb aku free xde kerja... tapi sejak akhir2 ni aku rasa mcm akan kehilangan sesuatu.... baca paper balik2 cite ttg politik negara yg bg aku sungguh merumitkan... dimana ada sahaja pertengkaran.... pergadohan... sampaikan ada tempat polis kena jaga sbb dh xleh nk kawal..... aku ingat lagi zaman pembesaran aku..... dlu sibok dgn kemurudum ekonomi... lepas tu zaman insfasi tahun seterusnya zaman peralihan kuasa PM... nw zaman pembangkang dok nk ambil kerajaan dan kerajaan sibok nk buat peralihan kuasa... aku bkn la terol or pakar dlm bidang ni tp bg aku... tiada salahnya jika aku bersuara.... tp dgn syarat aku xmelampaui batas.... bkn mcm sestgh org yg ckp xguna akal fikiran.....klau xnk xkira perasaan org lain yg penting mereka puas dan niat mereka utk memalukan org itu berjaya... bg aku la kan x gentelman lgsg org yg mcm ni.... ye la klau dh xpuas hati bersemuka la... xpayah nk guna blog ke or apa saja bahan yg leh jd tontonan umum.bkn dosa pun ko g jumpa org tu... dri ko tulis or sebarkan cite2 lagi berganda2 dosanya.... nnt bila org yg ko xpuas hati tu buat saman malu ko yg bengang dan sumpah seranah dia tp masa ko dok syok tulis cite dia ko xfkr pun psl saman yg boleh dikenakan.... tu la manusia dh terhantuk bru nk terjaga....

Berbalik kpd suasana dlm negara sekarang... aku sbg genarasi muda yg berketurunan melayu dan beragama islam kadang kala malu dgn kaum yg lain.... kaum lain pun bergado gak tp xde la sampai menjatuhkan status keturunan yg mereka ada.... kenapa ini sume leh berlaku.... salah sapa klau anak2 muda dh xminat nk join UMNO...salah pu3 umno ke kerana xtarik golong muda join umno or salah pemimpin yg dok sibok kt atas xpandang2 bawah xpun salah org2 umno itu sendiri yg xpandai menunjukkan dan mengambaran UMNO itu mcm mn....
mmg klau ditanya disemua sayap2 umno mereka akan menunding jari sesama sendiri..... kerana bg diaorg mereka tidak bersalah.... klau ikutkan hati aku.... aku pun mmg xnk terlibat lgsg dgn politik ni.... aku join politik pun sbb kan family aku mmg kebykan org politik.... dri abah aku, mak aku, abg aku, kazen aku dan kini aku….. mula2 niat aku utk meneruskan perjuang bangsa tp bila tgk keadaan sekarang aku xtau sama ada perjuangan aku ni akan dpt diteruskan or tidak bkn sbb pahat semangat mahupun nk larikan diri tp aku benar2 dh putus asa melihat apa yg berlaku kini… sume org berebut2 nk jawatan saling memburukkan sesame bangsa….. mmg klau dilayan mmg penat… ye la kn nk dilayan berjuta2 perangai tp yg dijdkan pelayan 1 org mahunya xpening kepala silap2 blh mampus….

Wah hari ni aku asyik bercerita pengenai politik je kan…. Maklumla sekarang tgh musim persidangan jd apa lag ink dibicarakan….nnt kan cite pasal adam….farah…. mawi yg nk kawin..gossip sana gossip sini….kan dikatakan aku ni melalut…. Adooooii…. Aku berdoakan walaupun apa2 berlaku keadaan Negara akan kembali aman… dan kehidupanku kembali tenang….. Amin…

“dah xyoh dok sibok jaja cite org lain fkrkan mcm mn nk perkuatkan dan mengeratkan bangsa yg nk terpisah ni”

Peace malaysia

Ok la aku chooww dlu… salam penulisan

Tiada ulasan: