Selasa, 12 Mei 2009

SELAMAT HARI IBU

Hai rasanya blm terlambat utk aku ucapkan selamat hari ibu terutamanya kat mak aku ROHANI BINTI MOHAMAD... Terima kasih mak selama ni dh menjaga,membesar,memdidik,menyusukan serta menyayangi wan selama umur wan 24 thn... dri seorg baby kecil yg xtau apa2 kini lagi 1bulan 1/2 anak mak akan menjadi isteri org dan mempunyai keluarga sendiri.... wan gak nk minta maaf sekiranya selama ni wan ada terkasar bahasa atau buat mak terluka.... apa2 pun wan sayang mak... xlupa gak wan nk ucapkan selamat hari ibu kat bakal mak mertuaku ROKIAH, ibu katty, aunty Fariza, aunty leha, aunty nora, kak ira,wati brunei, n sume geng2 fadam serta kawan2 aku... buat bakal2 ibu seperti kaknor n emy xyah la planning2 wt anak..hkhahkakahha... ingat la pengorbanan seorg ibu xdpt di tandingi oleh itu sayang la ibu anda... peace yo..

Aku n mak...



Lirik lagu Ayah dan Ibu by Sudirman

Ayah dan ibu
Itulah permulaan kami
Dapatlah melihat bulan dan
Matahari
Ahai...

Yang dikurniakan dari Ilahi
Ahai...
Ayah dan ibu lah
Mesti dihormati

Ayah dan ibu
Wali dan juga keramat
Pada mereka kita beri hormat
Ahai...
Bagilah tunjuk ajar dan
Nasihat
Supaya hidup
Supaya hidup kita akan selamat



Lirik lagu Untuk Mu Ibu by Exist

Oh! Ibu
Kau disiram bayu pagi
Kehilangan terasa kini
Dan kesepian

Dan aku
Bagai purnama gerhana
Di ibarat lautan kering
Tiada tempat ku layarkan

Hasratku ini
Masih belum sempat
Kubuktikannya kepadamu
Ibu tersayang
Kucurahkan rasa hati

Ku tatapi potret mu berulang kali
Kurenungkan kalimah yang diberi

( 1 )
Tuhan Yang Esa
Ampuni dosa ibu
Tempatkan mereka
Di antara kekasih kekasihMu

( 2 )
Oh! Ibu
Kau kasih sejati
Kutaburkan doa
Untukmu ibu

( 3 )
Ampunilah dosaku
Sejak ku dilahirkan
Hingga akhir hayatmu

Saat ini
Kuteruskan hidup
Tanpa bersamamu ibu

( ulang 1, 2, 3 )

Ibu...

p/s : walaupun aku tau mak aku xkan jumpa blog ni tp sekurang2nya aku luahkan sendiri apa yg aku rasa.

Tiada ulasan: