Selasa, 20 Januari 2009

Coretan Ganu dan AJL

Hii I’m backk…. Alhamdulilah hari ini aku semakim pulih dri sakit kepala… smlm hanya Allah je yg tahu bertapa sakitnya kepala aku.. myb kurang tido n kurang rehat… ok la speerti yg dijanjikan aku coret serba sedikit cerita t’ganu n AJL…

TERENGGANU – seperti sedia maklum korang mesti dpt agak sebab2 aku g ganu… ye btl pasal pilihan raya kt sana.. walau pun BN kalah aku xputus asa.. bg aku cabaran dan dugaan dlm menempuh liku2 politik masih panjang. Aku gerak ke ganu hari jumaat kira2 pkl 9pm… perjalanan mengambil masa dlm 7 hingga 8 jam. Mmg meletihkan aku n has ambil port kerusi bahagian belakang van yg memuatkan 12 penumpang… mmg selesa kitaorg kt belakang 2… blh dikatakan sepanjang perjalanan aku n has tido… heheheheh….. faham2 je la klau dh tido mcm atas katil secara otomatik tali pinggang xpakai… huhuhuhu…. Syukur alhamdulilah perjalanan sume selamat.... kira2 pkl 5am kitaorg sampai kt hotel penginapan... dpt la lurus2kan badan…. Dlm pkl 6.30am bangun mandi.. sarapan dan terus bertolak ke tmpt peti undi… kitaorg ditempatkan utk menolong kt Sekolah Kebangsaan Sultan Sulaiman 11. Keadaan kt sana boleh dikatakan ok… tiada berlakunya pergadohan seperti disesetgh2 tmpt… cume perang mulut je yg berlaku… aku dok gelak bila tgk org2 kt sana dok sibok perang mulut antara satu sama lain.. dan yg paling aku nk gelak bila ada seorg makcik dri PKR blh mengeluarkan kenyataan ini “ baju xpe pink hati biar hijau” aku dgn selamba badak menjawab makcik cikgu saya ajar hati warna merah bukan hijau…. Makcik tu yg agak bengang dgn jawapan aku terus bla… bkn niat aku nk kurang ajar tp org klau nk berckp tu berfikir2 la… klau korang kt sana korang leh tgk bertapa ruginya masyarakat melayu yg beragama islam… mereka bertikam lidah sesame islam sedangkan bangsa lain dok bersorak dan merancang utk memecahakn kita… aku tau ada juga dikalangan org pas yg memerhatikan aku n kawan2 yg tidak melawan bila diaorg ckp or membangkitkan sesuatu isu… sbb bg aku buat pe nk terpekik terlolong sampai sakik tekak….aku dtg pun bkn sbb nk berlawan suara tp hendak meolong apa yg boleh….aku xckp sume org pas mcm tu ada gak org pas yg baik budi pekerti…. Tp yg paling memalukan aku bila ada beberapa org makcik pun sibok terjerit2 xtau malu ke… pilihan raya cume sekali tp klau org rakam perbuatan mereka dan sebarkan ke internet berulang2 kali org blh tgk kelakuan mereka… di mana kita nk simpan malu kita bila org dok ckp pasal kita…. Bg aku kalah menang mmg dh adat tp jgn sbb kita nk menang kita aib dan memalukan seseorg… dosa besar tu… klau org tu mati mcm mn sempat ke kita minta maaf kt dia…huhuhuhuh…. Dlm pkl 3pm aku n geng menjelajah kawasan peti undi yg lain… lepas tu terus check out hotel n kitaorg g makan2… lepas ambil kak Linda kt hotel dia kitaorg g airport anta kaklinda…. Lepas tu terus ke kuantan coz stay kt situ…. Kira2 pkl 1am sampai kt hotel… arrr badan letih giler pastu kak nawa kol ajak g makan… dlm pkl 2.30am balik bilik n zzzzzzzzzzz…. Sedar2 pkl 10am… mandi2 n kemas2 pakaian pkl 12pm terus check out… pastu g kemaman beli ole2 utk family… kira2 pkl 3pm bru gerak masa tu dlm badan aku mcm dh ada rama2 sbb takut lewat sampai kl dh la mlm tu nk g tgk AJL…. SYUKUR ALHAMDULILAH …pkl 6.30pm aku sampai di ampang dgn selamat….

ANUGERAH JUARA LAGU – Setelah sampai umah terus siap2 masa tu sempat la juga jamu family aku dgn sata makanan dri kemaman yg aku beli utk family…. Lepas maghrib aku terus gerak dgn abg ‘J’ ke bkt jalil… sempat gak la sms kak nor Tanya dah sampai ke blm..kira2 pkl 7.45pm aku sampai ambil tiket kt kak reena. Pastu tunggu dior jap ambil tike dri dior pastu terus masuk.. wahhhhhhhh ramainya org keputusan aku rasa korang sume dh tau kan.... wah mmg best sekali ajl thn ni... bg aku ajl yg dahsyat la... buat MUH, FAIZAL TAHIR, STACY, RICH, ZIANA ZAIN tahniah persembahan korang mmg tip top... mmg meletopppp kalah bom israel tau.... stacy walaupun ko kalah tp aku suka bangat dgn persembahan ko xketinggalan anak pak zain ttp power walaupun dh jd senior.... huuhuhuhuh........ sapa yg g je dpt rasai kehangatan dan kemeriahan serta keorginalan persembahan.....tahniah buat sume pemenang.... buat bebudak idola kecil korang mmg bagus la......wada, haqem, udin bagus2 xrugi korang msk idola kecil... tp nape afiq xde...huhuhuhuh..... hehehhehehe

Ok la tu je yg dpt aku coretkan sepanjang cuti aku...... ni tgh mood angau persembahan stacy...huhuhuhuuh

chowww


Tiada ulasan: